كحرته مصريه
مذكرات شاب مكافح ... 11874853710611

يرجى التكرم بتسجيل الدخول معنا

ادارة المنتدى مذكرات شاب مكافح ... 36_3_16
كحرته مصريه
مذكرات شاب مكافح ... 11874853710611

يرجى التكرم بتسجيل الدخول معنا

ادارة المنتدى مذكرات شاب مكافح ... 36_3_16
كحرته مصريه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

كحرته مصريه

افلام - اغانى وكليبات - احدث البرامج - أجمد الصور

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

مذكرات شاب مكافح ...

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
Admin
رئيس رابطة الكحرتة المصريه
Admin

مذكرات شاب مكافح ... Empty
مُساهمةموضوع: مذكرات شاب مكافح ...   مذكرات شاب مكافح ... Emptyالأربعاء فبراير 10, 2010 12:42 pm

فى يوم من الايام كنت قاعد على [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]فمر شريط حياتى ( اسوة بكتاب حياتى يا عين ) مذكرات شاب مكافح ... 310 ادام عنيا

وافتكرت السنين الكتيرة اللى انا قضيتها فى التعليم وبالفعل اتعلمت ( قصدى حفظت المناهج ونسيتها بعد الامتحان ) واخدت الثانوية ودخلت الجامعة واجتهدت لدرجة انى كل سنة كنت بنجح بمادتين بس !!مذكرات شاب مكافح ... 310
قضيت سنين الجامعة ضحك ولعب وجد وحب وشوية مذاكرة لزوم الجامعة يعنى

والحمد لله نجحت واخدت البكالور
يا ( زى ما بيقولو ) مذكرات شاب مكافح ... Blush

وطبعا لما انا اخدت الشهادة مقعدتش ساكت كدا انا عملت اللى كل الناس المفروض تعمله

اخدت الشهادة وعلقتها على الحيطة بواسطة مسمار صلب ( من انتاج مصانع عز طبعا )!!

وقولت انا هاخد راحة شهر على بال ما الوظيفة الحكومى تيجى اهو منها تبقا راحة وانتظار قطر الشغل الحكومى ومنها استعد للشغل تلاتة فى واحد ( زى بونكس للغسيل كدا )مذكرات شاب مكافح ... Blush

والشهر خلص بسرعة والشهر التانى بردو خلص ولما الشهر التالت والرابع خلصو قولت مبدهاش بقى فين الشغل الحكومى اللى انا مستنيه

قولت الحل انى اصبر كمان لحد ما الشهر الخامس يعدى ولما الشهر التامن عدا هو كمان مقدرتش اصبر اكتر من 12 شهر لحد ما صبرى نفد

وفى يوم قررت انى انزل ادور على شغل فى قطاع خاص

لانى سألت اصحابى اللى متخرجين قبلى بتلات سنين على حل لمشكلتى قالولى تعالى دور معانا! على شغل وف خلال سنتين تلاتة هتلاقى شغل ان شاء الله

وطبعا كعادتى انى لازم استفيد من نصايح الاخرين لان النصايح دى متولدة عن تجارب سابقة

فاخدت بنصايحهم وفضلت ادور على شغل فى قطاع خاص

وف نفس الوقت كنت بتخابس عليهم وبدور من وراهم على شغل حكومى بس هما سبقونى واتخابثو قبلى

وكانت النتيجة واحدة ان محدش فينا لقى شغل مذكرات شاب مكافح ... Bigemo_harabe_net-163

ولا فى القطاع العام ولا فى القطاع الخاص وفى الوقت دا طبعا والدى كان جاب اخره معايا لانه كان مستنينى اتخرج واشتغل واريحه واعيشهم فى بيت شرح وبرح واعوضهم عن سنين البؤس والحرمان مذكرات شاب مكافح ... Huh

اللى عاشوها علشان اتعلم واتخرج

وبعد وصلة الاحلام دى نرجع للواقع المرير اللى احنا عايشينه مذكرات شاب مكافح ... Huh

والدى كان راجل عنده بعد نظر مش مرض فى العين ! لا انما كان بيعمل حساب لقدام فكان حاسس بينا كشباب عاطل

وحاسس بالمعاناة والايام السودة ( اقصد المعنى الحرفى لكلمة سودة ) اللى بنعيشها

المهم فضلت ادور على شغل واستمريت فى الروتين اليومى دا مدة مش كبيرة ومش قليلة فى نفس الوقت

ففكرت انى افتح محل دباديب وهو فى الفلانتاين داى هنعمل احلى شغل بس
بصيت لحال العشاق دلوقتى لقيت ان محدش بيطيق حد واكتشفت بالصدفة انزمن الرومانسية انتهى
لان الناس بتقول كوز المحبة اتخرممذكرات شاب مكافح ... 310

ولان سمية بتقول ( هدوق قلبه طعم الذل هخليه من حياته يمل )!!

لحد ما ف يوم من الايام ( خير اللهم اجعله خير ) ربنا هدانى لفكرة انما ايه جبارة فكرت انى افتح قهوة ( او كافيه لزوم الانجليزى يعنى ) كشغلانة مؤقتة على بال ما الشغل الحكومى يجى

ولو مكنتش شايف قهاوى كتير ادامى كنت قولت انى اول واحد يفكر فى الفكرة الجبارة دى بس اكتشفت ان ناس كتير فكرت فيها قبلى ونفذتها

بس اكتشفت ان [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]دى بيقعد عليها ناس كتير اوى [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]فى عمر الزهور وناس فى عمر الزهور الدبلانة بردو
فجه فى بالى انهم ناس حالتهم زى الفل والاشية معدن وطول النهار يطلبو طلبات

فكلمت واحد فيهم وقولتله يا بيه حضرتك بتشتغل ايه( اصله متشيك كدا وشكله بن ناس )

فرد عليا رد مكنتش متوقعه قاللى دنا قاعد على [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]استنى شغل انا وباقى الشلة دى

فكانت [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]دى مقر للعواطلية ومن يومها غيرت اسم [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]من قهوة ابو محمودمذكرات شاب مكافح ... Blush ل(حزب العواطلية )

وعلى فكرة [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]دى هيا اللى انا قاعد عليها دلوقت وبحكيلكم منها ذكرياتى ومازلت مش لاقى شغل بردو

وبكدا لازم تستنو سنتين تلاتة علشان اكمل لكم باقى القصة اللى فى نهايتها مش هلاقى شغل برده

والبركة فى وزارة القوى العاملة مذكرات شاب مكافح ... Blink

https://ka7rataegy.yoo7.com
paithoven
عضو مكحرت قووى
paithoven

مذكرات شاب مكافح ... Empty
مُساهمةموضوع: رد: مذكرات شاب مكافح ...   مذكرات شاب مكافح ... Emptyالجمعة مارس 05, 2010 4:09 pm

بجد حاجه مللالوظايف دى وانت كمان حرام عليك كان لازم تصدمنا بدى كده حرام مذكرات شاب مكافح ... 813431
http://WWW.PAITHOVEN.COM

مذكرات شاب مكافح ...
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» مذكرات الولد الشقى